Fortsätt till huvudinnehåll

Mycket roligt nu

Nu har det varit mycket. I fredags hade huvudtränaren Nils karateträningen. Det var ett roligt och annorlunda pass med saker som jag tränar sällan på. Det var ganska inspirerat av tävlingskarate och hur man tar sig in på motståndaren. Förflyttning, fint och handtekniker i olika kombinationer. Ganska självförtroendeknäckande när man sällan tränar på det sättet att göra det på. Det ska jag träna mer på!

På lördagen repeterade vi Koryu Uchinadi före träningen och det känns som att det går lite bättre hela tiden, men det finns så otroligt mycket kvar att nöta in innan jag är redo på att lägga på mer intensitet och improvisation. Men jag är inte stressad över det och jag tränar gärna mycket på det. Bristvaran är tid och fler att träna de sakerna med. Jag är mycket glad och tacksam för att jag kan träna det så här pass mycket i alla fall!

Vanliga passet på lördagen var grunder och fys. Jag var helt utmattad när jag kom hem på eftermiddagen och somnade i soffan innan jag hunnit äta något. Mådde inte så värst bra när jag vaknade och behövde mat, men det rätade upp sig med lite gott att äta.

På söndagen var jag jättesliten och höll mig hemma och fixade med en massa saker. Hängde i soffan och tog det ganska lugnt. Gjorde en del yoga- och stretchövningar i en och en halv timme på kvällen för att bli av med stelheten från veckans träning. Det var riktigt effektivt.

Gårdagen var en tung dag på jobbet med mycket kinkiga människor och saker som inte fungerade. Gick en lunchprommis i det vackra vädret. Det var en ovanligt fin dag med strålande sol där jag gick längs med det frusna vattnet och tittade på alla som gick ute på isen. Allt kändes genast mycket bättre.

På kvällen var det träning igen och nu börjar både gamla och nya medlemmar dyka upp på allvar. Det är fart och fläkt på träningen. Nu är det riktgit roligt att träna.

Kommentarer