Fortsätt till huvudinnehåll

Fredagsträningen

Fredagsträningen var fightbaserad och alla kunde vara med. Från ny till rutinerad. Det var många nyttiga och bra övningar och en del sparring, och jag har fortfarande samma saker att träna på.

När man tränat ett antal år, ganska många faktiskt så sållar man till slut fram några riktiga surdegar att försöka förbättra. Några saker som man fortfarande måste jobba extra med och som ställer till det. Nu gäller det att hålla fokus på de sakerna.

Det kanske blev lite mycket fokus just på de sakerna i fredags. Försöker tänka på det jag behöver förbättra, men jag tänker för mycket på det i vanlig ordning. Fick tips från Sensei Anders att tänka på de sakerna under övningarna och att på sparringen bara köra på utan att tänka så mycket. Ska testa det. Annars blir jag bara frustrerad, låser mig och får inget gjort.

Kommentarer