Fortsätt till huvudinnehåll

Sänkt efter träningen

Dagen började med den vanliga tröttheten, huvudvärken och illamåendet efter att jag tränat. Det verkar vara standard efter träningarna nu för tiden. Det börjar efter passet och kan vara kvar när jag vaknar dagen efter.

Efter diverse åtgärder för att komma tillbaka till mitt vanliga jag så var det dags för den stora jakten på rullskidstavspetsar istället för den som jag körde av igår. Det krävdes tre butiker och två andra inköp innan jag hade ett par nya fräscha spetsar från Team Sportia i min hand. Mycket nöjd. Nu slipper jag stå där iklädd träningskläder utanför bilen med rullskidorna på och komma på att jag glömt byta till hela stavar.

Med mig hem hade jag också ett skidfodral och ett underställ som jag fyndat på Stadium outlet. Jag drar helt enkelt slutsatsen att jag har abstinens efter att handla träningsprylar när jag tränat ett pass. Huvudvärken var nämligen borta när jag väl kom hem från butikerna.

Kommentarer