Fortsätt till huvudinnehåll

PTns första program

Fram med kvastskaftet bara. Nu börjar vi från början. Redan uppvärmningen fick mig att få träningsvärk. I hjärnan den här gången. Det är det där med att koordinera stabiliteten hela vägen genom kroppen när man gör övningarna som måste till. Det lutar åt att min träning kommer att innehålla MAQ-övningar framöver. Glad och nöjd över det.

Kettlebells är något jag tycker om att träna så programmet är till stora delar uppbyggt på det. Var i förra veckan på genomgången för första delen av min träning. Då gick vi igenom fler intressanta detaljer för hur man ska tänka med svingarna. På gruppträningen hinner man ju inte med att gå igenom precis allt för att få till en bra teknik.

Programmet innehåller en stor mängd kettlebellssvingar kombinerat med styrkeövningar. Styrkeövningarna involverar både kettlebellskulan, jungel gymband (som TRX-band ungefär) och egna kroppen som den är, som belastning. Upplägget är med fokus på rörligheten och stabiliteten i axlar, bål, höfter och knän.

Jag kan ju efter den här första genomgången konstatera att det definitivt finns en hel del att jobba med här. Ser verkligen fram emot detta. Nu väntar jag bara otåligt på att de skriftliga instruktionerna ramlar ner i min mejlbox så jag kan köra igång!

Kommentarer