Fortsätt till huvudinnehåll

Seipai Kata - saker att rätta till

Senseis rättningar på min Seipai Kata efter passet igår.

Efter Chiko dachi som är 45gr bakåt och som följs av svep av motståndarens fot och man vänder tillbaka går jag av misstag upp i ställning. Istället ska jag behålla låg chiko även när jag vänt runt där och gör blockeringen.

En annan sak att tänka på är när jag går runt från de första av de många blockeringarna som man gör vänd 90 grader ut åt sidan. När jag går över och gör dem på andra sidan ska jag först gå ihop till Heisuku dachi innan jag fortsätter ut till Sanchin dachi.

Jag ska också vara noga med höftrörelserna på rätt sätt i de många blockeringarna ovan.

För att det inte skulle bli för mycket att komma ihåg när jag tränar kommer vi att gå igenom tempoväxlingarna på katan nästa gång istället.

Kommentarer