Fortsätt till huvudinnehåll

Springa ikväll eller inte?

Funderar på att springa en runda ikväll. Vill ju få upp konditionen igen. Vet ju att det inte går på ett ögonblick och att jag måste ha tålamod, men tålamod och förmåga att ta sig tiden till trots så måste jag ju ändå börja någonstans. Någon gång. Ju tidigare desto fortare kommer jag att få upp konditionen. Ju senare desto senare får jag till flåset.

Vet inte riktigt hur jag ska lägga upp det bara. Jag menar, jag går ju till träningen när jag inte har andra saker för mig. Det finns 4 pass i veckan att gå på. Om jag lyckas gå på alla 4 sliter det säkert en hel del nu när jag ännu inte stärkt kroppen riktigt än. Är det då klokt att dra ut i löparspåret på en gång?

Håller kroppen är det nog bara bra att jaga på pulsen en smula. Problemet är väl då att benen måste få tillräckligt med tid att återhämta sig. De får ju ta mycket belastning vad jag än gör eftersom det är de som har den direkta kontakten med jordklotet. de är ju inblandade i allt jag gör. Går, springer, tränar karate, cyklar, shoppar. Kanske skulle lära mig att gå på händer eller något?

Det är verkligen svårt hålla sig på rätt sida om gränsen för att träna lagom när man vill åstadkomma så mycket.

Kommentarer