Fortsätt till huvudinnehåll

Hoj på motorbana

Har tillbringat dagen med att köra hoj på motorbana. Det har varit en bra dag med en instruktör som kunde sätta fingret på några detaljer som gjorde min körning mycket bättre. Kändes det som i alla fall.

Önskar jag kunde få köra imorgon också för han har gett mig en till uppgift till nästa gång jag kör. Detta är sista kurshelgen för året och nästa säsong drar inte igång förrän maj nästa år.

Det är lite sorgligt att hålla på med sporter som är så pass säsongsbetonade. Antagligen blir min nästa körning först på måndag och det är en instruktörsdag och det sista vi gör för i år.

Det jag jobbade med idag var blicken och att få ut överkroppen ordentligt. Eller snarare kombinationen och timingen av det. Nästa grej är tt släppa av, snabbstyra, ge mer gas när jag i rätt ögonblick sätter blicken på rätt ställe. Kan knappt vänta!

Kommentarer