Fortsätt till huvudinnehåll

Dagen Kata - Pinan Sandan

Vad kort den kändes. Måste kolla så jag kommer ihåg hela.

Annars har jag mest problem med "kycklingvingarna" då det ser konstigt ut när jag gör de rörelserna.

Funderar också på om jag inte borde lägga jättemycket fokus på att träna på att göra ställningarna tillräckligt lågt för att det ska vara katamässigt snyggt. Att jobba extremt grundmässigt med kator och tekniker ett tag.

Det skulle ge mig benstyrka samt bra koordinationsträning och kroppskontroll. Det skulle förbättra sättet jag förflyttar mig och så kanske jag slutar svaja omkring med överkroppen istället för att flytta fötterna när jag blir trött.

Tillbaka till Dagens Kata. Har lite svårt att få plats att göra den någonstans. Kanske hinner jag gå igenom den ett antal gånger före eller efter träningen. Med lite tur kan jag be någon instruktör rätta den också.

Kommentarer