Fortsätt till huvudinnehåll

Min första riktiga wheelie

En riktig faceplant. Det skulle inte ens bli en wheelie. Vi skulle egentligen göra provstarter.

Första provstarten går alldeles utmärkt. Andra med. Tredje däremot blev aldrig en start. Jag varvar säkert en del och så verkar jag dumpa kopplingen eller något annat märkligt. Skickar upp framhjulet rakt upp i luften och i förskräckelsen drar jag väl av på gasen och hojen kommer ner med en faslig fart och jag med den. Räddade nästan situationen men till slut drar hojen iväg ut i gruset och gräset och jag står på näsan. Jag hade i det läget ingen som helst koll på vad som var upp och ner i världen för ögonblicket. Det gick rätt fort alltihop.

Spräcker packbox i framgaffeln i nedslaget och den blir ännu lite repigare på de ställen den var repig sedan tidigare. I övrigt så upptäckte vi inte bucklan i tanken förrän vi lastade hojen i bilen och skulle åka hem. Det är väl det som blir dyrt att laga då. Jag måste ha slagit knät i tanken när jag vurpade för jag har ett praktfullt blåmärke på vänsterknät nu. Bucklan satt lite konstigt liksom mitt för skrevet liksom när man sitter på hojen. Där letade jag aldrig när jag kollade efter skador på hojen.

Annars klarade jag mig bra från personskador. Är glad att jag inte slog över och slog mig värre. Vänsterhandens tumme och handled är ordentligt ömma och de kanske jag måste kolla upp om det inte blir bättre snart. Så var det blåmärke och svullnad på insida vänster knä. Höger knäskål har ett litet blåmärke också. Mitt ena öga såg lite märkligt ut, som att det blivit vätska ovanpå och runt det. Vi funderar på om det var när jag slog ansiktet i marken och om hjälmen tryckt till ovanför ögat. Annars vet jag inte vad det är. Värst stukat blev nog egot trots allt.

Kommentarer