Fortsätt till huvudinnehåll

Löpning istället för Karate

Gick aldrig till Dojon idag. Kände att jag skulle ha svårt att träna på egen hand eftersom jag tränar vid sidan om. Bestämde mig för att kämpa vidare med löpningen istället.

Kämpa var rätta ordet. Helt otroligt vilket lågt tempo det blir när jag försöker komma igång igen.

Tung i benen och ville inte ta i eftersom det när jag tryckte ifrån lite kändes lite i höftböjarna, högst upp på insida lår och på slutet i höger knä. Även i musklerna på baksida ben började det hugga till litegrann.

Vet inte vad det beror på men just sån där huggande smärta är jag mycket försiktig med. Kommer hålla nere tempot vare sig jag kan springa fortare eller inte ett tag medan jag vänjer mig. Sträckan får vara så här kort också för den delen. Tror inte muskler och leder är redo för att köra igång hårdare.

Flåset var det inte någon större panik med idag på den runda jag gjorde. Tror det ligger en smula bättre till än hållfastheten på muskler och leder just nu. Även om det inte kan vara särskilt mycket alls.

Det här är det sorgliga resultat jag åstadkom:

Löpning
Tid: 21 min 56 sek
Sträcka: 3,81 km
km-tid: 5:45 min/km

Jag skulle aldrig slutat helt med att springa. Nu är det lång väg tillbaka. Men det är barnsligt roligt att ha ♥iPhonen♥ som träningskompis. Det kan mycket väl bli den som räddar hela grejen. Tänker inte börja tävla men jag vill kunna komplettera karaten med löpning utan att dö på kuppen.

Kommentarer