Fortsätt till huvudinnehåll

Nu tvåstreckat bälte

Nu är världsordningen återställd igen. Mina två streck sitter där de ska, på bältet. Valde mellan att få dem ditmålade med tuschpenna av vänligt sinnad vän, tejpa med svart gaffa eller eltejp eller sy dit dem. S

jälvklart tar jag den jobbiga vägen och syr dit dem, svärandes med fingrar prickiga som nåldynor. Varför? För att det är traditionellt rätt? Skulle inte tro det, tittar man på Okinawa har jag en känsla av att vuxna karatekas har vitt bälte tills de har ett svart. I alla fall vad jag har för mig. Inga färgglada midjesnören med konstiga streck på.

Det kändes väl mest som en meditativ grej att göra. En nogrann onödigt pillig sak som är typiskt mig på något vis.

Imorgon ska jag antagligen testa om de fungerar också. Om strecken gör teknikerna något bättre.

Kommentarer