Fortsätt till huvudinnehåll

Måndagspasset i Dojon

Passet inleddes med samma drill som vi tränade på i lördags. Vi körde den som parövning också. Jag hade lovat alla jag känner och som känner mig att jag skulle ta det lugnt på passet.

Jag tog det lugnt men jag kan inte rå för att det känns som att alla tror att jag är lat. Jag vill alltid göra mitt bästa och ge kroppen en riktig genomkörare på träningen.

Vi tränade också på olika slag- och sparktekniker som vi skulle göra med kontroll.

Passet avslutades med lite markkampsövningar men det ville jag inte vara med på förrän jag fått mitt stöd för tummen levererad. Det är så lätt att fastna i kläder och annat. Istället hjälpinstruerade jag och tränade på mina kator. Passade på att träna på Seipai Kata eftersom jag vet med mig att jag behöver få den rättad.

Efter passet gick vi igenom katan ordentligt och jag fick ett par saker att tänka på och träna på till nästa gång.

Kommentarer