Fortsätt till huvudinnehåll

Koryu Uchinadi - grunder

Förutom Sankukai så tränar jag också en del Koryu Uchinadi. Fast det finns ingen klubb här i Stockholm så vi får åka iväg lite på träningsläger nu och då och sedan träna på egen hand hemma i Stockholm. Vi är några stycken som samlas ibland och tränar ihop. Mest tränar jag hemma i vardagsrummet de dagar jag inte tränar på klubben.

I koryu Uchinadi har jag inte graderat och den har ingenting med min kommande gradering i Sankukai att göra. Det är ännu en sak jag tränar vid sidan av det jag tränar på klubben även om en hel del går in i varandra.

Idag blev det träning hemma istället eftersom det är tisdag och vi inte har tillgång till lokalen. Körde lite Koryu Uchinadi hemma i vardagsrummet.

Dagens övningar fick bli Kihon Uke Waza Futari Geiko, Kihon Heishu Waza Futari Geiko och Kihon Kaishu Waza Futari Geiko. Avslutade med Heishu Waza Solo. Sakta men säkert så kommer jag igenom drillarna en efter en.

Kommentarer