Fortsätt till huvudinnehåll

Ett vanligt pass

Igår gick jag till vanliga träningen på Tatsu Karate där jag tränar. För många är det snart gradering så då var det en del grundtekniker på schemat. Själv har jag en bit kvar innan jag är redo för en Shodan-gradering så jag jobbar envist på för att bättra på mina svagheter.

Så det jag försökte göra idag vara att träna på att stoppa stabilt i förflyttningarna och vändningarna. Dels gjorde jag förflyttningarna för sig själv och dels gjorde jag olika slag och blockeringar ihop med förflyttningarna. Hela tiden med största fokus på stabiliteten och försökte att inte bry mig om de andra momenten i övningen så mycket. Allt för att träna på det jag behöver bli bättre på just nu.

Är fortfarande förkyld så jag fick inte träna så hårt. Såg till att tala om för instruktören innan att jag skulle köra vid sidan, om och att jag inte skulle jaga upp pulsen. Kan väl säga att ta det lugnt på träningen inte är min starkaste sida. Instruktören fick påminna mig lite nu och då att ta det lugnt.

Det suger verkligen att inte kunna köra på som vanligt, trivs inte alls med det!

Kommentarer