Fortsätt till huvudinnehåll

Hemmaträning

Jaha, då gäller det att tänka om. Insåg igår att vi bara har instruktörsledd träning två gånger i veckan på sommaren istället för fyra, så ikväll ska jag visst inte gå och träna på klubben. Kändes helskumt att bara ha lilla väskan med mig när jag tog min vita trajja till jobbet i morse. Det var i och för sig lite skönt med mindre packning men det kändes samtidigt som om jag glömt något viktigt hemma. Typ själen eller något.

Trots att det inte är träning så är det kyu-graderingar på klubben idag. Hoppas det går bra för de som går upp. Saknar lite den feedback man får i samband med de graderingarna. Jag har i och för sig fått höra ungefär samma sak varje gång jag gått upp men ändå.

Det får bli kata- och kihonträning hemma i vardagsrummet ikväll istället. En del Sankukai och en del Koryu Uchinadi.


Studieplan inför kvällen:

KU-övningar att göra:
Kihon Uke Waza Solo
Kihon Heishu Waza Solo
Kihon Keri Waza solo
(Hinner jag få sällskap så ska jag träna på respektive Futari Geiko också)

Sankukai-kator att träna på:
Rohai
Seipai

Bunkai
En på varje kata ovan till att börja med.

Kampsportsteori och historia
En bra sak att göra nu är att ta reda på vilket område på Okinawa de olika katorna jag ska kunna har sitt ursprung i. Teori- och historiestudierna har tagit sin början!


Kommentarer