Fortsätt till huvudinnehåll

Träningen i Norrbotten

Sedan jag flyttade till Norrbotten för två år sedan så har min träning förändrats mycket. Flyttade till Luleå från Stockholm och det säger sig ju självt att förutsättningarna förändras enormt vid en sådan flytt. Särskilt om man gillar träning av utomhustyp och gärna terräng.

Tidigare tränade jag mycket kampsport. Mest blev det karate. Tyvärr har jag inte riktigt kommit igång med den träningen igen här uppe då jag vill ha ut en viss typ av träningsupplägg som jag inte riktigt hittar igen av det jag kunnat läsa mig till om klubbarna här uppe. Det i sin tur har istället lett till att jag tagit upp andra intressen som antingen legat vilande eller nya sådana. Det är positivt.

Problemet för mig blir då att jag inte riktigt vet vad jag ska fokusera på och det blir lätt lite splittrat med träningen. Som den person jag är är det då lätt att jag kommer av mig i tränandet när det något störningsmoment som uppehåll på grund av förkylning eller skada.

För att öka motivationen att komma igång igen och bli mindre otränad, mindre häng i soffan med stora godispåsen och tv-serierna och lite mindre trött ska jag gå igenom de alternativ som jag har eller provat på sedan jag kom upp.

Först i serien blir löpningen.

Kommentarer