Fortsätt till huvudinnehåll

Helgens Karate

I fredags blev det ingen karate. Gick till Stadsgården istället och mötte upp mina föräldrar som passerade Stockholm på sin färd till Finland. Det var riktigt trevligt. Fick en inflyttningspresent.

Lördagens träning blev två pass. Först körde vi lite egen Koryu Uchinaditräning i någon timme. Det var riktigt skoj. Tsuki Waza Futari Geiko och Uke Waza Futari Geiko. Försöker få tillfälle att träna det när man kan eftersom jag tränar det vid sidan av min vanliga karate på klubben.

EFter det drog vanliga passet igång och det blev Sensei Simons grunder och kombinationer. Då är vi inne på Tatsu Karates vanliga träning igen. Idag blev det darövningar, övningar i luften och med mitsar. Vi körde också en del drillar på slutet. Passet tog slut alldeles för fort om man frågar mitt hjärta men frågar man min hjärna och min stackars kropp så var den helt slut.


Efter passet blev det en sushi och jag antecknade ner vad jag ska tänka på framöver i den typen av övningar vi hade gjort under de båda passen.

Kommentarer