Fortsätt till huvudinnehåll

Wing chun

Nytt försök med kampsporten. Fick plötsligt ett tips om en mycket duktig instruktör som startat upp i Luleå. Nord Wing Chun heter stället och instruktören är makalöst bra på det han gör.

Det blev ju en bra början i alla fall. Problemet är ju att det kostar från hojåkningen att gå på Kungfu-träningen. Det har krockat mest hela tiden. Först krockade lördagsträningarna med instruktörandet på hojkurserna vi börjat med i år. Sedan med semestern. Efter det med nyförvärvet av grushojen och alla långturer vi gjorde på lördagarna. 

Dessutom är instruktören grymt bra och han måste kunna dra runt verksamheten på något vis och därför kostar det ju en slant att träna där. Något jag gladeligen skulle betala om jag inte hade satsat så mycket pengar på både enduro-körningen och gruskörningen i år. Lägg till det att jag vill utöka parken med längdskidor också med tillbehör.

Saknar verkligen Wing Chun-träningen men om jag ska kunna träna det så behöver jag kunna vara där oftare än vad jag mäktar med med allt annat som också är roligt och som jag vill göra.

Kommentarer