Fortsätt till huvudinnehåll

Skiddrömmar 2014

Har fått en inbjudan till en träningshelg i början av december. Den hålls av två personer som jag ser upp till som skidinstruktörer. Jag har inte haft möjligheten att träna för dem än så det här är ju perfekt tillfälle när de faktiskt gör detta tillsammans. Till råga på allt gör de det på hemmaplan, på mitt eget Ormberg i Luleå! Kan inte bli bättre!

Kursen börjar fredag kväll och håller på hela helgen. Det är 5 skidpass, styrketräningspass för skidåkare, vallautbildning, föreläsning i träningslära och så skidcoaching och teknikträning med elitåkare i längdskidåkning. Mat ingår och en massa annat roligt står i inbjudan. Jag kan knappt sitta still när jag läser upplägget!

Det här låter ju perfekt för mig! Ja, och jag har läst på. Även en riksamatör som jag kan vara med på det här. Kontrollerar min budget för såna här roligheter. Till aktiviteter som denna har jag avsatt 0 kr och ingenting denna vinter. Åh nej! Jag har ju tänkt lägga mindre pengar på skidorna och mer på annat i år eftersom förra året blev ett så skidintensivt hål i plånboken. En stor krater typ.

Tala om besvikelse. Jag vill ju verkligen.

Kommentarer