Fortsätt till huvudinnehåll

Skidanteckningar från förra vintern

Hittade fler anteckningar från förra vinterns skidträning. Klokheter jag ska försöka komma ihåg när jag kör igång med skidträningen igen. Här är en liten notering från februari i alla fall.



Stakning
Utmana! Staka mera. Mycket mera. Staka överallt där man vet att man kan. Vet man inte så provar man. Tror man inte att det går så tar man ett par diagonalsteg och testar sedan att staka igen. Det är förmodligen inne att staka med tanke på hur mycket fokus det verkar vara på att få mig att staka.

Backar 
Bakar utför och uppför. Utmana. Våga!

Distans 
Bygger på sakta men säkert. Målet är att öka lite grann vartefter tills jag är uppe i tvåtimmarspass någon gång ibland. Skidåkningen för min del ett tag framöver ska handla om att jag ska hushålla med krafterna så att jag orkar tillräckligt länge. Problemet är bara att jag får till tekniken bäst om jag ligger på med lite driv, men då tar jag lätt slut ganska fort.



Kommentarer