Fortsätt till huvudinnehåll

Gymmet och Kettlebells

Gymmet är ju alltid en tillflyktsort när man är skadad eller av andra anledningar inte kan träna det man brukar. Det är också ett bra ställe då vädret inte är överens med de aktiviteter man tänker utföra. Att köra enduro utan dubbdäck i första snöslasket till exempel. Eller att åka skidor innan det har blivit riktigt skidsnö. Gymmet är också det ställe som jag borde tillbringa tid på för att jobba upp styrka för att inte bli skadad  i det andra jag tränar.  

Är det värt årskortet? Är jag där tillräckligt ofta? Egentligen inte, men planen är ju att jag ska vara där. Det är framför allt kettlebellspassen jag uppskattar och har fått användning av i allt annat jag tränar. Räknat i antal gånger och hur stor del av åter så är det väl tveksamt ekonomiskt sett men det har ju hjälpt mig mycket i skidåkningen och löpningen så det får funka.


Har också gått nött lite på Milon-anläggningen på gymmet när jag inte riktigt haft ångan uppe med annan träning. Det värderar jag också högt, men det blir lätt lite tråkigt. Tror det gör nytta så länge jag inte tränar andra styrketräningsformer. Mer än så vet jag inte om det ger.

Vanlig styrketräning blir inte av då jag vägrar träna med maskinerna och fria vikterna utan en ordentlig genomgång av en instruktör. Dit har jag inte tagit mig än. Ger jag mig på det får jag hitta tider att träna då det är ganska tomt på gymmet för jag har inte tålamod att slåss om maskinerna när de är upptagna av alla andra.

Ger det en chans till och försöker utnyttja det mer, men är inte helt övertygad om att det är värt det dåliga samvetet över att jag inte använder kortet fullt ut.

Kommentarer