Fortsätt till huvudinnehåll

Rullskidpass med haveri

Haveri på en av stavarna. Spetsen ramlade av. Jättekul. Inte. Mitt ute i ingenstans också. Det var ju bara att halta sig tillbaka medels diagonalande utan ena staven och på just rullskidor. Såg nog inte klokt ut. Det tyckte nog i alla fall killen jag mötte på rullskidor som nog mest trodde att jag inte alls vet hur man åker.

Naturligtvis gjorde jag allt jag kunde för att tydligt visa att något var fel och stannade upp en extra gång och lyfte upp spetsen, tittade på den och skakade på huvudet. Jag tror bara inte att han hann se det.

Typiskt dålig start på träningen efter en månads uppehåll för att jag varit sjuk. Tänk att det aldrig får vara bra när man försöker träna. Man försöker var duktig och ta hand om sig och så är det alltid något som strular.

Kommentarer