Fortsätt till huvudinnehåll

Springa Stockholm Tunnel Run

Sedan jag flyttade upp till Norrbotten har jag insett hur skönt det är att inte stressa omkring till allt. Det gäller även lopp som jag vill springa. Jag har ingen lust att resa omkring runt i landet, Europa eller världen för att springa. Nöjer mig med lopp lokalt.

Sedan finns det ju vissa återfall som råkar inträffa av bara farten. Ett sådant var Stockholm Marathon 2013, en plågsam historia. Om ett par veckor är det dags för andra återfallet och då Tunnel Run i Stockholm. Det senare råkade mest bli så då företaget tillhandahåller ett antal platser, och jag som kanske råkade vara lite "trigger happy" råkade klicka på knappen för anmälan i tid för att få en av dem.

Tunnel Run är fulltecknat har över 42 200 anmälda löpare vilket betyder att loppet är Europas största 10 km lopp. Loppet genomförs en enda gång som en invigning av Norra länken.

Jag ser fram emot denna resa. Kunde däremot varit lite bättre tränad, eller tränad alls för att vara ärlig. Får se till att göra det till en liten minisemester och se till att ta mig runt loppet i lagom takt. 

Kommentarer