Fortsätt till huvudinnehåll

Senaste veckan

Har inte skrivit på ett tag men jag har fortsatt att träna som vanligt. Jag har bara inte riktigt haft ro att sätta mig ner och skriva här.

Karaten rullar på rätt bra, fast jag kan ju inte göra många av övningarna eftersom jag inte kan göra dem med båda händerna och så. Jag tränar med mitt stöd för tummen och jag kan inte knyta handen ordentligt med det, tummen är fixerad rakt fram liksom och jag kan inte slå annat än i luften med den handen, jag kan inte greppa tag i saker hur som helst och slår jag i den i vissa riktningar så gör det riktigt ont.

Jag har instruerat ett karatepass i fredags också. Sensei M var bortrest så jag hoppade in istället för honom. Det blev fokus på sparkar och benträning uppblandat med lite annat. Mest tekniker i luften och mitsar, inte så mycket fria parövningar. Det var en spridd grupp med tre vitbälten, ett grönbälte och ett svartbälte. Alla fick helt enkelt bättra på sina grunder en del.

Dagens Kata har legat nere under någon vecka. Har inte riktigt haft ro att skapa mig tillfällen att få det gjort. Idag tog jag upp den vanan igen, och tänker försöka köra på med det ett tag igen. Vill ju inte tappa det jag fått tillbaka igen.

Koryu Uchinadi-träningen blir lite vid sidan om. En övning här eller där som jag sticker in mitt bland det andra. Ofta går Sensei A och jag igenom en bit av en solo eller motsvarande drill eller några applikationer efter passet. Han hjälper mig att rätta mina fel i det vi gått igenom hittills och det känns riktigt bra just nu. Fast långsamt framåt då förstås eftersom det inte finns någon klubb som tränar specifikt detta i Stockholm så jag får försöka träna det vid sidan om allt annat. Men det är ju så roligt och det passar mig så bra!

Löpningen har fallit på plats mer och mer för varje gång. Ena gången orkar jag springa lite längre. Nästa orkar jag springa lite fortare. Just nu springer jag mycket på löpbandet på gymmet eftersom det blir mörkt och sent innan jag kommer ut efter jobbet. Men jag trivs bra på löpbandet också och ser fram emot varje gång jag ska dit.

Smidighetsträningen med mina yogaövningar och stretching och sånt har jag inte jobbat jättehårt med. Det går i vågor och är olika mycket prioriterat till och från. Det är jag inte så stressad över just nu. Kör ju oftast ganska mycket dynamisk stretch före träningspasset. Det har jag inte ens tänkt på förrän nu.

Idag börjar en ny vecka med nya utmaningar. Lite mer fokus på smidighetsträningen och katan kanske mot förra vecka? Bara för att jämna till det lite liksom. Vi får väl se vad veckan har att bjuda på!

Kommentarer