Fortsätt till huvudinnehåll

Helgens träning

I fredags blev det Karate först en timme i Dojon. Vanliga fredagspasset med en massa roliga fighttekniker. Eller snarare massor av tillämpningar av teknikerna för när ajg tänker efter var det förflyttningar och Gyaku tsuki. Roligt och nyttigt var det.

Efter passet repeterade vi Koryu Uchinadi och nu blev det massor att komma ihåg och hålla reda på. Varje blockering har en motstående attack i vissa övningar. Mycket roligt att träna men det tar nog ett tag innan det sitter så där som det ska.

Lördagen satt jag på konferens hela dagen med hojåkarna så då fick det bli vilodag från träningen..

Igår söndag var jag ute och sprang längsta rundan hittills sedan jag drog igång löpningen igen. Gick lite fortare än jag trodde och det gjorde mig mycket glad. Det har hänt mycket med en stor skopa envishet.

Skulle gymmat också igår men mitt träningssällskap kände inte för att träna när det väl var dags. Då var det för sent att försöka ta sig dit på egen hand.

Nu är det en ny vecka med nya utmaningar. Dags hitta på en ny löparlek istället för "Maran på 5 veckor" som jag stolt nådde i mål med igår. Ska jag vara riktigt ärlig så trodde jag inte riktigt att jag skulle komma igång och lyckas genomföra det. Det var så tungt i början. Men nu är jag i mål med det! Måste firas!

Kommentarer