Fortsätt till huvudinnehåll

Gymträningen nu och nästa gång

Nu har jag bättrat på statistiken och träningsmålen för denna vecka i alla fall. Det blev ett pass på gymmet med styrketräning och en ordentlig tur på löpbandet. Det krävdes en del egen övertalning att stanna kvar på löpbandet de sista 5 minutrarna men jag hoppas det var bra att fortsätta trots att det började bli jobbigt. 25 minuter och 5 km blev resultatet. Jag är nöjd med allt över 3 km eller 15 minuter så egentligen är jag fantastiskt nöjd!

Glömde ta med mina dragremmar igen. Vet inte ens var de är. Vill ha dem när jag gör hängande benlyft för hur jag än bär mig åt är det mest ansträngande för axlarna eller händerna. Det är ju magen jag vill träna i den övningen.

Det påminner mig genast om att jag borde träna lite axlar också, det är alltid bra för att man inte ska bli skadad i kampsportsträningen också.

Saker att tänka på till nästa gympass.

Träna ryggen.
Träna axlar med hantlar
Träna triceps och biceps med hantlar bara för omväxlings skull.
Ta med dragremmar och gör hängande benlyft.
Träna bröst, det var ett tag sedan.

Det känns som att det blir mycket träning och belastning på ben med löpning, karate, mycket promenader och dessutom benövningar på gym. Kom ihåg att träna mer överkropp än jag gjort på ett tag.

Kommentarer