Fortsätt till huvudinnehåll

Löpningen i söndags

Gjorde upp en runda i träningsdagbokens verktyg för att göra träningsrundor som använder sig av Google maps. Det var jättesmidigt och det blev en trevlig runda. Upp och ner för backar och berg, bland höströda och höstgula träd, förbi överfulla rönnbärsträd som lyste illrött. Bakom rönnbärsträden och alla gula löv skymtade Mälarens gråa kalla vatten långt där nere.

Det gick bra att hitta större delen av rundan, men på ett ställe försvann vägen bara. Jag fick springa ut i skogen på någon liten stig en runda innan vägen dök upp igen på andra sidan träden. Kartan hade visat lite mer väg än vad som fanns i verkligheten, men det gick bra ändå.

Jag tror jag behåller den där rundan. Det blev 7 km ungefär och söndagens löpning gick ganska bra. Blev lite i tröttaste laget på slutet men jag kunde springa hela vägen i alla fall. Sista 2 km  var lite väl tunga bara. En stor dos envishet så kom jag igenom dem också.

Det är roligt att springa nu.

Kommentarer