Fortsätt till huvudinnehåll

Vad är Dagens

Varje dag tänker jag ha någon liten träningsuppgift för mig själv. Den ska ha olika syfte varje dag för att jag inte ska tröttna. Behöver jag träna mer så får den återkomma någon eller några dagar senare.

Uppgiften ska vara teknik- eller koordinationsrelaterad. Det kan vara en tekniksekvens, en liten solodrill eller en del av en Kata.

Målet kan vara att träna koordination, stabilitet eller timing. Funderar på om jag inte ska lägga in att den får vara styrkerelaterad också för att jag ska kunna få till lite mer benstyrka eller bålstyrka för att förbättra min stabilitet eller ett gäng armhävningar för att... jag för att tränar man karate så ska man kunna göra en massa armhävningar. Det vet väl alla. Heh.

Det kan vara Sankukaibaserat eller KU-baserat beroende på vad det är för övning.

Dagens övning ska jag lägga upp i min träningsdagbok i förväg.

EDIT: Jag kommer att lägga in en Kata att lägga tankemöda på varje dag. Behöver inte vara mycket men det ska vara noga. Sedan kommer det ofta finnas en annan dagensuppgift också.

Kommentarer