Fortsätt till huvudinnehåll

Att fokusera på nu

Största och mest akuta bristen just nu när jag utövar min kampsport är stabiliteten. Den har försämrats jättemycket igen efter mitt långa uppehåll. Det kändes riktigt illa i måndags på den fronten. Det blir det fösta jag ska ta itu med på träningen.

Samtidigt borde jag gå dit och bara köra på ett tag så att jag kommer igång igen. Ta bort alla krav och måsten och bara leka runt och ha roligt.

På samma gång har jag lite som motto att jag alltid ska ha en plan när jag gör något. Att jag alltid ska träna på något när jag är i dojon.

Det har jag med mig från dels huvudinstruktören på klubben som bruka säga åt oss att alltid tänka att vi ska göra tekniken bättre denna gången än förra.

Dels har jag med mig det i bakhuvudet från en av mina instruktörer på hojkurserna. Han brukar säga åt oss att vi alltid ska träna på något särskilt när vi är där ute på banan.

En annan brukar säga att man alltid ska ha en plan när man är på banan och kör hoj. Samma försöker jag göra på dojomattan. En plan för vad jag vill förbättra.

På karaten handlar det främst om stabilitet och fokusering i slutet på teknikerna.

Kommentarer