Fortsätt till huvudinnehåll

Behöver bättre kondition - big times

Jaha. Här gör man upp världens mest avancerade planer och så går man och tränar och inser att allt hänger på konditionen.

Har man ingen sådan så orkar man inte hålla i och göra övningarna rätt särskilt länge. I alla fall inte om man försöker hålla samma gamla tempo man brukar hålla. Jag kan meddela att det håller inte. Jag har provat. Igen.

Någonstans mitt i passet mellan två övningar flåsar jag fram "tre veckor! om tre veckor!" till min träningskompis som håller mitsarna. Han fick sig ett gott skratt där jag vinglade runt och försökte få luft samtidigt som min klena försök till slag och sparkar viftade runt lite lätt runt mitsarna. Vinglade runt och försökte komma med löften om bot och bättring bara jag får upp konditionen.

Efter passet pratade jag med Sensei A om vad mitt fokus ska ligga nu. Konditionen är en sak men en annan viktig sak är att böja på benen mer när jag gör övningar och fightas. Då blir jag mycket stabilare och får lättare för förflyttningar och lättare att göra teknikerna bra. Tydligen börjar jag med rätt så bra böjda ben med blir trött på en gång och hamnar med spikraka ben och står och svajar som en flaggstång.

Konditionen kommer att ge sig med tiden. Lite tålamod bara så.

Kommentarer