Fortsätt till huvudinnehåll

Ökning av svininfluensafall

Läser i tidningarna att det är stor ökning av svininfluensafall i mälardalsområdet senaste veckan.

Jag chansade och vaccinerade mig och har haft det bra efter den och bara blivit lite lätt febrig och öm i armen ett par dagar när jag tagit vaccinet. Jag är trots allt mycket glad att jag valde att vaccinera mig. Det är ju så många som funderar på om de ska eller inte ska göra detg. Det finns ju inte så mycket att skriva när det gått bra liksom så man ser ju inte så mycket av det när man söker information.

Började träna lite lätt så fort den pyttelilla feberna var borta två-tre nätter senare. Såg till att inte jaga upp pulsen alls utan bara komma igång lite lätt.

 Nu är det väl bara att ta det lite lugnt och tvätta händerna ofta och kanske undvika ställen där mycket människor trängs. När det går. Annat kan man väl inte göra medans man väntar ut tills det försvinner ur omgivningen.

Kommentarer