Fortsätt till huvudinnehåll

Tvärstopp!

En fin sensommareftermiddag i enduroskogen, mellan träden på de uppkörda stigarna. Genvägar mellan stigar, runt träd och stenar. Körningen gick så otroligt bra. Roligt! Tvärstopp.
Någon hade grävt ett stort hål där. Framhjulet liksom åkte ner i den stora gropen, resten av ekipaget efter. Tog stopp i gropens "vägg" på andra sidan. Både hoj och jag flippar över. Jag på mage i gropen och hojen snyggt över ryggen, för att sedan tippa omkull över mig. Tack och lov kör jag aldrig i skogen ensam. Hade aldrig kommit loss själv.


Det är också tur att man inte kör så fort i den typen av terräng. Gjorde inte illa mig. Mest en massa blåmärken. Musklerna runt axeln och ner på ryggen och armen är fortfarande duktigt stela efter några dagar. Börjar släppa nu i alla fall.


Jag har faktiskt varit så stel i musklerna så jag inte kunnat träna på några dagar. Får försöka hitta något som fungerar att köra idag, kanske lite stavlöpning. Skivstångspasset med marklyft, knäböj och bänkpress kan jag nog glömma. Kettlebellspasset med 500 kettlebellssvingar varvat med styrkeövningar lika så.


Håller tummarna att en lite genomkörare av vad jag nu kan hitta, som går att köra får lite fart på de stumma musklerna. Vill ju kunna köra enduro på lördag igen.

Kommentarer