Fortsätt till huvudinnehåll

Lågvattenmärke i endurospåret

Blåbär på ovansidan på hojen, syns väldigt väl på vit plast. Blåbär på min rosa-vita crosströja. Blåbär på crossbrillorna. Jag kunde verkligen inte hålla mig på hjulen idag. Helt slut. Matt. Orkeslös. Att försöka köra enduro med feber och förkylning i kroppen var en dålig ide.
Det visste jag redan innan, om jag bara hade märkt att jag hade feber. Det upptäckte jag på när jag kom hem, hade parkerat mig i soffan och bara lät kroppen säcka ihop. Katastrofdålig körning idag helt enkelt.
En stackare som fick köra efter mig och stå och vänta hela tiden medan jag tjorvade omkring upp och ner i blåbärsriset och bland stenarna, de andra körde i förväg och stannade och väntade in i på varje ställe där vi svängde av. Värre än vanligt alltså.
Vilken skillnad mot dagen innan när allting tuffade på så fint. Nya tag nästa gång antar jag, bara jag blir frisk från den här irriterande förkylningen.


Foto: Ola Norén

Kommentarer