Fortsätt till huvudinnehåll

Att börja om igen



Tankarna maler. Ibland blir det inte som man tänkt. Drömmen om hur bra det skulle bli förblir en dröm.  Ingenting har blivit som man planerat. Det fanns en plan. Det fanns en utstakad väg. Framtagen med energi och positivitet. Mitt fantastiska liv som skulle bli.
Tänk bara. Armgång i monkey bar. Toe2Bar, chins, hopp upp på de höga plyoboxarna roliga övningar i ringarna. Ja ni vet. Allt det där man haft som mål, som dröm som fantastiska planer. Det blev ingenting med det.
Godis och kakor däremot, det är jag bra på. Coca cola och energidrycker. Mums. Ja inte den där sorten som de försöker lura i oss ska vara bra för träningen ens en gång. Bara de har mycket koffein är jag nöjd, för att slippa lyfta arslet ur filmsoffan för att först göra kaffe, och sedan en gång till gå och hämta det eländiga kaffet. Nämnde jag kakor och choklad, det gjorde jag va?
Varför? Jag vet inte. Kan vara att jag fick lite brist på dels motivation såklart, men också brist på idéer på vägen. I ett läge med knärehab för att jag skadade ett knä, rehab för att jag överbelastade det andra under rehaben av det första, rehab för att jag överbelastat två armbågar på grund av kryckorna jag åkte på, på köpet. Jag hittade liksom inte mycket träning som fungerade då. Men kakor, choklad och energidryck var inga som helst problem att mata in i, just precis, kakhålet.
Nu har jag äntligen blivit i skick för att träna igen. Bara att sätta fart. Börja om från början. Börja om på nytt.

Kommentarer