Fortsätt till huvudinnehåll

Skräckblandad förtjusning på längdskidor

Det där med att det kommit fint med snö, det blir blida och sedan fryser på igen... de spåren som blir då! Kan nog vara lite isigt.

Tänkte ju åka klassiskt ikväll i byn, men är lite rädd att spåren är blixte-hala. Det är ju inte som på stora friluftsanläggningen där de river spåren och packar om dem så gott som varje dag om de behövs. I lilla byn så är det ideella bybor som fixar och donar fint. Inte säkert någon har gett sig ut och fixat idag. Själv har jag varken skoter eller kunskaper att dra spår så jag är inte till mycket hjälp där är jag rädd.

Hur som helst så är det kanske inte en bra idé att ge sig ut där ikväll då det troligtvis är rent isigt i spåren, snabbt före och så är det ju en lång brand backe som slutar i en skarp kurva som svänger mer och mer. Jag är helt övertygad om att jag inte reder ut den situation som nog kommer att bli där då. Tro mig, längdskidor kan gå ruskigt fort på is i kraftig nedförslut. Jag har provat.

Vi får väl se hur det hela utvecklar sig. Siktar på att få till både klassiskt och skate i någon form i helgen. Skate-träningen får bli en biltur till stora anläggningen, då det inte finns spår för det i byn. Klassiskt hoppas jag kunna köra i byaspåret. Kanske. Om det inte är allt för snabba spår.

Kommentarer