Fortsätt till huvudinnehåll

Samma gym i år igen



Hade ju lite problem att välja gym för 2017. Inte för att jag inte vet vart jag vill träna. Vill inget hellre än att träna där jag tränat hela tiden jag bott här. Det är bara det att kontoret tänker flytta från nära gymmet i utkanten av stan, in till centrum av stan.

Hittills så är det två gånger i veckan jag tränat på gymmet. Direkt efter jobbet på måndagarna, när jag väntar på att sambon ska bli klar med sin träning, så att vi kan åka samma bil hem till byn på landet. Fredagsmorgnar före jobbet, och då har jag kunnat flexa lite. Det är inte alltid det är smidigt för mig att göra det, men fredag morgon brukar det fungera bra.

Efter flytten då. De gym inne i stan som kan vara aktuella har varken någon bra yta för egen funktionell träning, när helst man befinner sig på gymmet. De har inte heller min favorit PT/Instruktör där, som håller i fredagspasset jag alltid går på. De har inte heller mitt favoritpass.

Å andra sidan kommer jag inte hinna till gymmet och träna på måndag efter jobbet längre, om jag väljer mitt favvis-gym på gamla stället. Jag kommer inte hinna till passet fredag morgon heller, och sedan lyckas ta mig till nya kontoret i tid. Andra tider blir knöligt att träna på då jag behöver ta egen bil de dagarna och det är det väl inte riktigt värt i parkeringskrångel, tid och pengar. Passet jag gillar finns heller inte på andra tider som passar mig än det på fredag morgon.

Resterande pass kör jag i träningsrummet hemma, och det blir ett flertal varje vecka. Det är väl för väl det i alla fall.

Hur som helst så slutade det i år med att jag köpte ett kort på mitt gamla favvis-gym igen, vi blir nog kvar på gamla adressen till oktober i alla fall. Efter det får vi väl se hur det löser sig.

Jag som tyckte vi hade det så bra här där vi är nu. Synd att vi inte blir kvar.

Kommentarer