Fortsätt till huvudinnehåll

Beroende av att handla träningsgrejer

Såg precis en annons med fina löpargrejer. Högg till i hjärtat av längtan. Vill ha! Inte för att jag inte har fina löpargrejer. Så dumt. Så onödigt. Och nej, jag kommer inte att köpa fler grejer om jag inte behöver. Har nog med grejer ändå. Samma sak med kläder och utrustning för övrig träning. Vill ha! Vill ha! Vill ha! Men nej. Inte mer nu. Har tillräckligt av det mesta.

Det jag behöver däremot hittar jag inte något bra av, så det är inte lika roligt att shoppa. Som sport-bh för aktiviteter mycket hopp och spring. Som ska hålla grejerna på plats på riktigt. Måste ju provas på också för att hitta rätt storlek. Men alla de där andra fina sakerna som byxor och toppar. Skor och jackor. Åh, vad jag är sugen på att bara tokhandla!

Skidor behöver jag också, nya klassiska längdskidor. Med tillhörande pjäxor och stavar. Det däremot är ju så svidande dyrt så det tar ju emot på riktigt. Där vet jag inte heller vad som är bra för mig att åka på, och så måste jag kunna lita på den i butiken som väljer ut ett par skidor med rätt spann till mig. Det är jag inte heller så sugen på att shoppa, även om det skulle vara hjärtevärmande roligt att ha ett par bra sådana väl när man fått det inhandlat. Det blir nog en annan säsong.



Kommentarer