Fortsätt till huvudinnehåll

Huvud som ett bowlingklot

Vaknade med huvudvärk igår. Migrän? Inte migrän? Förkylning? Sömnbrist? Ingen aning. Hostat hela natten. Astman? Förkylning? Ingen aning.

Det är hemskt irriterande att inte veta vad som är vad, och när man kan träna och inte. Skulle jag alltid undvika träning för säkerhets skull, för att jag har ont i huvudet, hostar eller annat så skulle jag aldrig få träna.

Huvudet kändes hela förmiddagen som ett bowlingklot. I förrgår när jag försökte köra intervaller på löpbandet var det tvärnit. Orkade knappt jogga. Pulsen gick i taket när jag försökte åka skate-skidor när jag kommit hem från gymmet också. Det är ju extremt backigt i spåret och finns ju som ingenstans att åka på platten där. Tre stavtag i taget ungefär.

Ja, förutsättningarna var väl så där för ett träningspass igår. Lunchskidor med tjejerna på jobbet inplanerad. Åkte med dit och försökte mysåka lite. Som tur var så fungerade det om jag inte tog i.
På kvällen körde jag lite styrka också. Fungerade faktiskt bra. Men en sak kan jag nog vara ganska säker på, något skit har flyttat in i kroppen. Hoppas det flyttar ut snart igen så jag kan träna som vanligt.

Kommentarer