Fortsätt till huvudinnehåll

Vecka 36 uppstart och viljan som inte riktigt vill

Vecka 36 har varit en vecka då det bara varit att bita ihop och dra på sig träningskläderna igen. Den där veckan som återkommer nu och då, och då man behöver komma igån igen efter ett uppehållg. Den där veckan när kroppen är tung och med samma core-stabilitet som en säck potatis, benen är stumma och inte svarar alls och andningen hostig och ansträngd. Kroppen vill inte, huvudet vill inte och det enda som verkligen vill är hjärtat. Inte ens viljan vill riktigt.

Löpning, 2 pass. 
Måndagspasset i solsken. Tungt att komma igång. Första fyra km var det som att jag inte sprungit på 20 år. Förvånansvärt nog släppte det de sista km. Då tog det i och för sig inte så lång tid innan jag hade sprungit ungefär så långt som jag orkade den dagen. Finns en del att jobba på här.
Andra passet, hemma i byn efter jobbet. Vacker höstdag med kvällssol. Och blåst visade sig. Det gick jättebra mecd oväntat tempo. Extra tungt sista tre km då jag sprang ut på landsvägen igen och upptäckte att den spikraka vägen över de öppna fälten hade mycket stark motvind. Höll ändå ett gott tempo. Nöjd.

Gym, 1 pass. 
Jodå, det fungerade ju. Har ju gått in med en lite tyngre kettlebell än jag kanske hade gjort förr när jag börjat om, men med mycket vilja och några förstadier till svimningsanfall under passet så tog jag mig igenom mitt kettlebellspass med de femhundra svingarna och styrkeövningar. Hade ju gärna kört ett pass till denna vecka men det blev som nte riktigt av.

Enduro, 1 pass. 

Världens roligaste pass på KTM-valpen. Utmanade, genomförde och bara... körde. Hojen klättrade, skuttade och for. 

Trädgården. 
Njae. Det är väl inte världens mest ompysslade trädgård i vårt grannskap just nu. Nu har det börjat komma frostnätter också så nu gäller det väl att städa upp det som hinns med så att saker och ting är i form till våren.

MC-kurserna. 
Sista klarades av för någon vecka sedan. Gott så. Det behövs nu en vinter att hämta igen sig.

Hojmek. 
Ja, alltid är det ju något. Denna vecka allmän hojvård och tvätt och sånt. N upptäckte att en kåpa satt löst på min hoj och jag fick pilla dit den igen. Jag hade tappat en skruv helt enkelt och kåpan hoppat ur läge. Bytte ut andra sidans skruv också mot buntband så hindrar man skruven att trycka sönder kylaren om man tippar oturligt. En gummikudde fick limmas tillbaka med Karlssons klister. Vad är det för konstigt hojmek? Behöver reparera min sadel också på grushojen. Den har som skavts sönder på kanterna. Till det använder jag LiquiSole som man tydligen reparerar gummistövlar med i vanliga fall. Åter igen, konstig form av hojmek i vårt garage.

Huset.
Ja, det blir ju ett vinterprojekt. Inredning har väl inte varit på schemat på hela sommaren. Budgeten har väl inte varit koncentrerad just på inredning heller.

Att ta med sig till nästa vecka
Fortsätta träna både löpning och funktionell träning. Lite säckträning också vore väl bra. Hoppas vädret tillåter endurokörning ett tag till för jag känner mig inte i närheten av färdig med det för i år.

Kommentarer