Fortsätt till huvudinnehåll

V 38 och vi är igång

Vecka 38 blev som en vändning i träningen. Äntligen! Sökte efter lite inspirerande texter om forskning och annat om hälsa som kan motivera mig att göra någonting. Ofta och intensivt ska det vara. Just tillräckligt ofta är nyckeln här.

Löpning, 1 pass. 
Kroppen var helt frånvarande. Svarade inte alls och jag till och med snubblade på plan mark när jag gick under dagen. Behöver jag säga att detta var ett av mina sämsta pass löpning på länge? Nåja, man behöver tydligen ha de passen också.

Snabba promenader, 2 pass. 
Behövde fylla ut med några flåsiga promenader. Fungerar ju alldeles utmärkt när man inte är supertränad. Som sagt, min träning nu är för att bibehålla god hälsa. De räknas alltså.

Enduro, 1 pass. 

Bytlånades med Niklas och körde hans enduro-hoj större delen av passet. Makalöst roligt! Gick bra att köra även om kroppen var rätt seg. Varierande och utmanande körning. Hade kört mer om jag hade orkat!

Funktionell träning, 1 pass. 
De 500 svingarna. Mycket nyttigt och obekvämt pass, men så värt det! Beställde en tyngre kettlebell också som jag väntar på. Effektiva pass som gör skillnad.

Prehab, 3 pass. 
Korta pass, minst 10 minuter med övningar för bättre stabilitet och rörlighet. Eller också bara för att jobba upp pusen en stund varje dag. Mål 30 minuter pulshöjande aktivitet om dagen. Varje session ska vara minst 10 minuter lång. Detta ska jag göra de dagar jag nite har annan träning inbokad.

Säckträning och hopprep, 1 pass

Säckintervaller. Mycket bra. Det här är det bara att fortsätta med nu.


Att ta med sig till nästa vecka
Bra där! Fortsätt nu härifrån. Håll i det som gjordes i veckan. Det är så jagg vill att det ska se ut.

Kommentarer