Fortsätt till huvudinnehåll

Vecka 7 utan min heliga träningshelg

Träningsmålen vecka 7 var ju inte lätta att uppnå. Var i helgen med och anordnade en funktionärskonferens för de som jobbar med våra MC-kurser på sommarhalvåret. Det var två dagar sittande på en stol. Två träningsdagar bort från mitt träningsschema. Jämmer och elände. Fredagen orkade jag inte ut alls efter arbetsveckan utan vilade upp mig i soffan inför konferenshelgen.

Längdskidor, 2 pass
Lunchträning på Ormberget med Agneta på måndagen. Man hinner ju inte åka så länge på lunchen men jag tror 5,2 km räckte rätt bra den dagen. Är som snorig och pulsen går upp rätt fort så bäst att inte trycka på för mycket heller. Tekniken gick väl stundtals lite bättre innan jag tappade lite känslan för åkningen igen, och så där växlade det genom hela passet.
Andra passet för veckan var på Skidskolan i Sävast. Båda skate-grupperna körde tillsammans så det blev lite högre tempo än vanligt för mellangruppen. Passar mig ganska bra, problemet var väl att avancerade gruppens tempo i sin tur inte var i närheten av det som det brukar. Stackars dem.

Gym, 1 pass
Torsdagspasset på Hälsoutmaningen på jobbet. Instruktör Ida hade dukat upp för Tabata-intervaller. Om det var jobbigt. Ja det var det verkligen. 

Löpning, 1 pass
Hann inte iväg och åka skidor tisdag kväll så drog på mig Ice-bugs, värmeväxlare och reflexväst. Ut och springa ett midnattspass bara så där. Lite tungt var det ju. Man blir bra på det man tränar på, och springer gör jag inte så mycket just nu. Lite grann mest för att underhålla löpningen hjälpligt. Det är ju vinter och snö. Då åker jag ju gärna skidor istället. Glad för att jag kom ut på ett pass i alla fall.

Att ta med till nästa vecka blir att försöka komma iväg och köra ett pass med PT Frejs funktionella program. Att behöva kämpa ordentligt, lite panikslaget och tro att man inte kommer igenom hela passet men bara bita ihop och köra. Det är det som ger resultat.
Att åka skidor så mycket jag hinner känns aktuellt, men löpning ute får det bli bara om jag orkar och hinner.

Kommentarer