Fortsätt till huvudinnehåll

Teknikfokus och dra lite i nödbroms

Hälsoutmaning med jobbet drar igång 10 veckor framöver, mycket teknikfokus på skidåkningen och vilat en hel långhelg. Vecka 5 var inte särskilt intensiv i stort, men jag lyckades äntligen komma igång med lite teknikfokus på skidåkningen. Nu gäller det bara att sätta de där sakerna som vi tränat så mycket på under tisdagskursen och komma ihåg att ta med övningarna får skidskolan i egna träningen.

Gym, 2 pass
Veckan och februari fick en rivstart med att Hälsoutmaningen på jobbet drog igång. Vi får alltså 20 st instruktörsledda gruppträningspass för bara deltagare från vårt företag. Det var stor uppslutning detta första pass och tempot var högt från första stund. Ida körde ett av STiLs Cardio Cross-pass med oss och det var galet jobbigt och effektivt.
Andra passet på gymmet denna vecka var Frejs program med funktionell träning tillsammans med Niklas. Det gick bra i stort sett men jag var lite matt i kroppen. Kom på att jag hade tränat 7 dagar i sträck och beslöt mig för att köra färdigt det passet, och sedan ta det lugnt någon dag. eller tre.

Längdskidor, 2 pass.
Skate-kurs på Ormberget med instruktör Peter och gruppen som tränar ihop. Många nyttiga saker att träna på igen. Nytt tänk för mig med intervaller att ta med sig, och massor av teknikträning som vanligt.
Skidskolan i Sävast hade skate-träning och även här fick jag med mig nya idéer till egen träning. Ganska bra tempo på passet. Bra det för jag fick inte in mer skidåkning den veckan.

Löpning, 1 pass.
Det där kortpasset på löpbandet innan funktionella träningen. Hade ju tänkt köra lite riktig löpning under helgen, men drog i handbromsen med träningen för att låta kroppen komma ikapp med alla småkrämpor som var på gång.


Att ta med till denna vecka blir att försöka köra tillräckligt många pass igen. Komma ut på lite egen träning i längdskidspåren, helst både skate och klassiskt. Två funktionella pass på gymmet i någon form och börja springa ute igen. Inget nytt alltså denna vecka. Bara att hålla i och mata på.

Kommentarer