Fortsätt till huvudinnehåll

V 39 och äntligen nöjd med utvecklingen

Vecka 39 kunde jag äntligen se att jag kommit in i rutinerna. Fler pass blir av, det känns inte som att jag behöver lägga all kraft jag har för att komma igång med ett pass. Det har varit lite kinkigt och latmasken har pipit lite halvhjärtat och försiktigt. Det har målmedvetenheten avbrutit på en gång. Ett antal pass har blivit genomförda. Det känns som att jag klivit in i fas 2, den fas som kommer efter den hopplösa att-komma-igång-fasen när det känns helt oövervinnligt att ta på sig träningskläderna. Jag får vara nöjd som tog mig igenom den.

Löpning, 1 pass. 
Ingenting ville riktigt fungera. Ett pass som bara behövde bli gjort.

Snabba promenader, 2 pass. 
Raska promenader för att jaga igång kroppen lite mitt på dagen. Behövdes och blev av.

Enduro, 0 pass. 
Ingen Enduro denna vecka. Helgen gick åt till en konferenshelg.

Funktionell träning, 2 pass. 
Två pass med 500 svingar och styrkeövningar denna vecka. Det ena var tungt att få genomfört med tankarna på helt annat håll. Det andra gick riktigt bra.

Prehab, 0 pass. 
Inga speciella prehabpass. Den träningen föll inom ramen för den ordinarie träningen. De dyker mest upp när jag inser att jag inte räcker till för att köra på med ordinarie träningen som jag vill.

Säckträning och hopprep, 1 pass
Ett pass med hopprep före och lite funktionell träning efter. Effekivt och nyttigt. Lätt hålla fokus när man har en app som talar om exakt när man ska köra på och när man ska vila. Man kan inte bara irra iväg och fastna i tankar på inredning av träningsrummet och annat när man tar igen sig mellan övningarna.

Att ta med sig till nästa vecka
Klapp på axeln till mig denna gång för ovanlighetens skull. Det var väl genomfört. Fortsätt så en vecka till tack.

Kommentarer