Fortsätt till huvudinnehåll

2 månader träning stämmer ju

Fantastiskt. Har aldrig riktigt reagerat på när i tid efter att man bitit ihop, och sett till att komma igång igen, efter en dålig period som man märker skillnad. Har länge haft i bakhuvudet att två månader är en sådan siffra. Visst sjutton stämmer det denna gången!

Två månader med "bit ihop och gör". Det märks på kroppen, både i form av ork och i hur den ser ut och beter sig. Ja, alltså jag är ju inte i mål men det märks att det händer någonting i alla fall.

Hade det handlat om viktnedgång rakt av bara, hade jag definitivt kunnat märka resultat ganska omgående. Inte för att jag är bättre än alla andra på det utan för att jag äter mycket godsaker och skräp jag kunde låtit bli. Det hade varit enkelt att bara strunta i att äta allt det där. Där vet jag att jag kan ändra på mycket.

För mig handlar det mer att jag får tillbaka något slags stabilitet i kroppen och blir starkare i övningarna. Tar inte slut på en gång. Det är alltså värt allt slit att komma igång igen. Visst, det är verkligen tungt i början att bygga nya rutiner. Man måste bita ihop och se till att göra. Varje dag. Alltid. i alla lägen. Det kostar på. Men resultatet några månader fram i tiden är värt varenda gång man nästan lät bli men istället pallrade sig iväg.

Kommentarer