Fortsätt till huvudinnehåll

Svårt välja vad jag ska träna idag

En sån där dag med småkrämpor, och jag vill träna ikväll. Kan bara inte komma på något som inte belastar de skadade delarna för mycket.

Hoppade hopprep som uppvärmning igår, vilket slutade med en helt låst vad. Så inget hopprep idag. Bör förmodligen inte heller springa innan den är ok, vis av tidigare liknande incidenter.

Körde enduro i lördags och fick en blåsa inne i handen, som totalhavererade. Nu är det en skinnflik som liksom glappar löst. Inte direkt läge att köra kettlebells då. Det river ju upp även den helaste hand. Det kommer det här aldrig hålla för.

Blev också öm innuti andra handen (ben, ledband och senor och sådant) när jag tränade säck förra veckan. Kanske skulle börjat med lite mer vadderade hanskar så här när jag inte kört på länge. Något inne i handen behöver i alla fall återhämta sig lite till. Ska nog inte riskera att dra på mig inflammationer och sånt i handen, så säcken går också bort.

Så vad finns det annars för grejer man kan göra? Får nog fundera lite.

Kommentarer