Fortsätt till huvudinnehåll

Vecka 21 och kurshelg som stökade till det.

Vecka 21 gick i MC-kursernas tecken. Det var mycket som behövde förberedas och ordnas med. Fredag kväll åkte vi till Lycksele och kom hem på söndag kväll. Detta blandat med att trädgården gått bananas med att fullkomligen explodera ut i grönska hjälpte inte upp träningsmängden det minsta. Att inte haft trädgård tidigare i vuxen ålder gör väl inte direkt att sånt går fort att hantera heller. Träningsmängd denna vecka mycket liten med andra ord.

Löpning, 1 pass
Veckan började med ett pass löpning på backiga Mjölkuddsberget medans jag väntade på att bli upphämtad av bästa N efter jobbet. Det var som den löpning som blev av denna vecka. Bättre än så blev det inte. 

Promenad, 3 pass
Stressig och rörig vecka på jobbet och efter jobbet. Såg till att komma ut på några riktigt raska och backiga lunchprommisar. Mycket välbehövligt. Ersätter inte träning på alla sätt men bättre än att bara sitta på rumpan och inte röra sig alls.

Dojopass, 1 pass
Säckträning och tabata-övninar på måndagen när jag kommit hem efter jobbet och löpningen. Det var vad som blev av denna vecka. 

Hus- och trädgårdsbestyren eskalerar. Trädgården börjar grönska och saker växer vildsint. Behöver lista ut vad som är ogräs och vad som är avsiktliga växter. Det här kan nog ta en del tid, det är mycket som ska rensas och plockas med.

Hojkursplaneringen är som mest intensiv nu, och vi är mitt uppe i att genomföra alla kurser. Det tar tid. Mycket tid. En sak kan jag ju i alla fall ta med mig från kurserna. Man sitter inte still mycket alls, skulle vara intressant att knäppa på sig en stegräknare och se vad det ger.

Att ta med till nästa vecka blir att kämpa vidare med att träningen ska bli av. Det får bli vad det blir. Löpning eller säck och tabata. Bara jag gör någonting som är ordentligt ansträngande.

Kommentarer