Fortsätt till huvudinnehåll

Damma fram träningen igen

Månader (i flertal) har passerat. Starten på året var ju bra träningsmässigt. Den senaste tiden är det väl värre med.

Formstatus nu.
Läget är ett sådant att formen är allt annat än i topp. Allmänstatus är bra, men träningsmässigt är det vilande. Flytten har inneburit att tiden bara springer iväg. Så kommer det nog att fortsätta ett tag. Flytten har också kryddats med diverse förkylningar och allergin har väl inte varit riktigt i under kontroll av allt flyttdam periodvis. Energin har inte varit på träningssidan av livet hittills alltså, men nu börjar den återvända igen. Jag är hoppfull!

Löpning.
Senaste veckan eller så har jag kommit ut på två kortare löparrundor, runt 5 km eller så. Gick ganska bra. Nu gäller det att fortsätta därifrån utan att köra på för hårt. Det där med att börja försiktigt har väl aldrig riktigt varit min grej men jag har blivit lite förståndigare och bättre på just det de senaste åren.

Funktionell träning.
Förutom lite lösryckta övningar insprängda i vardagen så har det inte blivit något av med min viktiga funktionella träning.

Enduro.
Ett pass har hunnits med med det är fortfarande väldigt blött i spåren, På några ställen låg det kvar snö i skuggpartierna. Det är bara att köra igång och börja träna. Ser verkligen fram emot detta!

Rullskidor.
Skidsäsongen är ordentligt förbi, Ormberget har tinat fram och gatorna sopas för fullt. Skidorna läggs på hyllan och nu är det dags att plocka fram rullskidorna. Behöver hitta bra ställen att åka på runt byn dit vi flyttat.

Hojkurserna.
En av tidsbovarna för min fritid den här tiden på året är mc-kurserna. Det är mycket planering och administration förutom att genomföra dem. Det lägger beslag inte bara på min tid på helgerna utan också kvällarna och halva nätterna. Det får jag nog helt enkelt räkna med.

Att ta med sig närmaste veckan skulle kunna vara att komma igång och träna lite vad som helst bara jag kommer igång och tränar. Behöver skrämma liv i både kondition och styrka.

Att ta med sig till kommande månad blir att komma igång med både konditionsträning och funktionell styrka regelbundet, ett par gånger i veckan innan en månad har passerat.

Att ta med sig till kommande 3-månadersperiod är att vara tillbaka där jag kom av mig i mängden tid jag lägger på träning varje vecka. Vågar jag hoppas på det?

Kommentarer