Fortsätt till huvudinnehåll

Längdskidteknik film

Hittade den här filmen som beskriver hur de tycker man man ska åka längdskidor klassiskt och visar hur det ska se ut när man faktiskt åker. Om den är bra eller dålig har jag ingen aning om men jag måste ju börja någonstans.

Inget ont om alla de miljarder andra nybörjarfilmsnuttar som envisas med att tala om för mig att jag ska åka fram och tillbaka på platt mark utan stavar, men jag behöver få veta vad syftet är med övningarna och hur det ska se ut när jag faktiskt åker om jag har tränat ordentligt på min övning.

För att en instruktion ska ge mig det jag behöver för att komma framåt i min utveckling måste det framför allt framgå hur man åker rätt och hur det ska kännas när man åker rätt i vanlig åkning också. Annars kan jag göra övningen hur många tusen gånger som helst utan att göra några större framsteg.

Känns som att det kommer gå några timmar sökandes på youtube i skidornas tecken mellan labbandet i skidspåren i vinter. Det här ser jag fram emot.



Kommentarer