Fortsätt till huvudinnehåll

Köpa skidor i Luleå

Det var svårt hitta info på nätet om vart man köper längdskidor i Luleå så här kommer mina erfarenheter. Ett riktigt äventyr blev det innan vi hittade rätt.

Först åkte vi ut till Storheden och försökte där. Det gick inte få hjälp av personalen och vi tillbringade en lång väntan mitt på lördagen tills vi fick veta att den person som kunde hjälpa oss var på rast. Skidavdelningen kryllade av kunder och den butikspersonal som inte hade rast stod och monterade bindningar på ett par barnskidor mitt i värsta rushen. Vi gav upp och åkte vidare. Aldrig mer Intersport på Storheden om jag behöver hjälp att plocka ut rätt grejer.

Fick på vägen därifrån tips av en kompis att åka till Hägglunds inne i city. Oväntad ny aktör på längdskidmarknaden för min del. Jag fick otroligt bra hjälp och killen som jobbar helger där som lätt kunde lista ut exakt vad jag var ute efter. Hela utrustningen hamnade i den prisklass och på den nivån jag ville det skulle vara och jag fick fina grejer med mig därifrån till ett bra pris. Där kommer jag handla fler gånger! Mycket nöjd!

Kommentarer