Fortsätt till huvudinnehåll

Kettlebellspass på gymmet

Dagens Kettlebellspass på 45 minuter var effektivt. Den här instruktören gjorde lite annorlunda mot den jag är van vid som är skadad men som jag tycker är vansinnigt duktig annars.  Tänkte vara modig och ge det här ett försök.

Det började med att vi en bit in i uppvärmningen fick välja mellan vanliga åttan eller övningen ”Bring Sally up”. Det blev det senare, och det var ju inte att leka med! När sångaren sjöng ”Bring Sally down” skulle man gå ner i benböj med med valfri Kettlebell i famnen, och naturligtvis resa sig upp när han sjöng Bring Sally up”. Det där fortsatte såklart genom hela låten. Mellan de stroferna var det tänkt att man skulle stanna statiskt i det läge man befann sig i. Det gjorde ont i musklerna!

Intervallerna efter uppvärmningen var 2 set med Deck squat, 2 med Russian twist och 2 med Windmill, och varje set varvades med olika typer av svingar. Hela sekvensen kördes sedan ett andra varv.

Jag försökte köra så mycket jag vågade med en lite tyngre kula än tidigare och blev ordentligt trött så det var ett bra pass. Kettlebells är bland de roligaste träningsformer jag kan tänka mig.


Kommentarer